Muhtasaru'l-Kudûrî /
مختصر القدوري

Dil Kodu
Arapça
Dewey Yer Numarası
297.5011 İSC
Demirbaş
002217
Yazar
Ebü'l-Hüseyn Ahmed b. Ebi Bekir Muhammed b. Ahmed el-Kudûrî  el-Bağdâdî el-Hanefî,
أبو الحسين أحمد بن أبي بكر محمد بن أحمد القدوري البغدادي الحنفي
Eserin bilinen diğer ad
el-Muhtasar
المختصر
Fiziksel Tanımlama
I+140 varak Nesih; mensur;  13 satır. 190x130mm, 150x70mm.
Genel Not
Tezhip özellikleri: Eserde konu başlıkları kırmızıyla yazılmıştır.
Kâğıt: Krem renkte filigranlı kâğıt
Mürekkep rengi: Siyah ve kırmızıdır.
Kayıt Bilgileri: Eserin Ia varağında Ahmed, 1a varağında Ahmed Râif adına temellük kaydı, 138 b varağında Ahmed Râif adına bir temellük kaydı ve iki adet silik mühür,  138a varağında da iki adet silinmiş mühür vardır.
Yazmanın başlangıç satırları:بسم الله .. کتاب الطهارة قال الله تعالی یا ایها الذین امنوا ... ففرض الطهارة غسل الاعضا الثلثة ومسح الراس والمرفقان والکعبان
Yazmanın bitiş satırları: ونصف الثلث ومن اوصی بثلث ماله ولامال له ثم اکتسبه مالا استحق الموصی له ثلث ما یملکه عند الموت.
Kondisyon: Eserin cildi yenilenmiş, sayfalarda lekeler oluşmuş, bazı varaklarda mürekkep dağılmış, bazı varakların dikişleri gevşemiştir.
Diğer özellikler: Hanefi fıkhıyla ilgili bir eserdir. Yaklaşık 12.000 meseleyi içerdiği söylenen el-Muhtasar (a.g.e., II, 1631), diğer klasik fıkıh eserlerinde olduğu gibi kitap ve bab sistemine göre düzenlenmiştir. Birinci kitap tahâret, son kitap ferâiz olup genellikle tahâret, namaz, oruç, zekât, hac, alışveriş, boşama, cinayetler ve dava gibi geniş muhtevalı konular çeşitli alt başlıklara (bab) ayrılmış, diğer bölümler ise “kitab” başlığı altında işlenmiştir. Müellif küçük bir risâle yazmak amacıyla başladığı eserin büyû‘ bölümünü biraz uzatmış, rehin bölümünden itibaren orta bir seviye tutturmuştur; bu sebeple bazı konuların kısa, bazılarının genişçe işlendiği görülür. Özlü muhtevası dolayısıyla eserde Kur’an ve Sünnet’ten delillere çok az yer verilmiş, Hanefî mezhebi dışındaki mezheplerin görüşlerine temas edilmemiştir. Mezhep imamları arasındaki hiyerarşi gözetilerek Ebû Hanîfe’nin veya onun bulunduğu tarafın görüşleri birinci sırada ele alınmış, daha sonra Ebû Yûsuf ve Muhammed b. Hasan’ın ittifak ettiği hususlar, Ebû Yûsuf’un tek başına kaldığı ve Muhammed b. Hasan’ın tek başına savunduğu görüşler zikredilmiştir. Eserin 1a varağında müellif hakkında bilgi verilmektedir. 138a varağında eser sona ermiş, 138b varağında ise fevâid, 139a-140b varakları arası boştur. Eser ve müellif ismi 1a varağında yer almaktadır.
Rakabe kaydı: Vardır.
Konu - Konusal Terim
Fıkıh __ Hanefi fıkhı.
الفقه __ فقه الحنفي.
Fiqh __ Hanafi fiqh.
Alıntı- referanslar
DİA cilt: 26,  sayfa: 321-322