el-Mevâhibü’l-ledünniyye bi’l-minahi’l-muhammediyye /
المواهب اللدنیة بالمنح المُحمَّدیة.
Dil Kodu
Arapça
Dewey Yer Numarası
297.92 İSC
Demirbaş
004653
Yazar
Ebü’l-Abbâs Şihâbüddîn Ahmed b. Muhammed b. Ebî Bekr el-Kastallânî el-Mısrî eş-Şâfi’î,
أحمد بن محمد القسطلانی ، أبو العباس شهاب الدین أحمد بن محمد بن أبی بكر القسطلانی المصری الشافعی.
أحمد بن محمد القسطلانی ، أبو العباس شهاب الدین أحمد بن محمد بن أبی بكر القسطلانی المصری الشافعی.
Yayın Bilgisi
15 Şâban 899 [21 Mayıs 1494] Rabîülâhir 1058 [Nisan-Mayıs 1648]
Fiziksel Tanımlama
Nesih; mensur; 27 satır Tezhip özellikleri: Eserde konu başlıkları kırmızı mürekkeple yazılmıştır. 290x200mm, 220x140mm.
Genel Not
Kâğıt: Nohudi renkte filigranlı kâğıt
Mürekkep Rengi: Siyah ve Kırmızıdır.
Yazmanın başlangıç satırları: بسم الله ...المقصد الخامس فی تخصیصه علیه الصلوة والسلام بخصایص المعراج والاسراء وتعیمه لعموم لطایف التکریم فی حضرة التقریب بالمکالمة والمشاهدة والآیات الکبری
Yazmanın bitiş satırları: واستفتحت مغالق المعاني بمفاتيح فتح الباري، واستخرجت من مطالب كنوز العلوم نفائس الدراري، حامدًا الله تعالى على ما أنعم وألهم وعلّم ما لم أكن أعلم مصلیا ...
Kondisyon: Eserin şirazesi dağılmış, dikişleri kopmuş, sırtı gövdeden ayrılmış, bazı varakları yırtılmış, formalar birbirinden ayrılmış, bazı varakları kâğıt yapıştırmak suretiyle tamir görmüştür. Eserin bazı varakları ve deffeleri kitap kurtlarının tahribatına maruz kalmıştır.
Diğer özellikler: Kastallânî’nin hac için gittiği Mekke’de, Muharrem 898’de (Kasım 1492) başlayıp yirmi ay sonra 15 Şâban 899 günü (21 Mayıs 1494) tamamladığı el-Mevâhibü’l-ledünniyye “maksad” adı verilen çeşitli alt başlıklara ayrılmış on ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Hz. Peygamber’in doğumundan vefatına kadar gelişen olaylar kronolojik sırayla ele alınır. İkinci bölüm Resûl-i Ekrem’in isimleri, çocukları, eşleri, akrabaları, hizmetçileri, kumandanları, elçileri, kâtipleri, mektupları, müezzinleri, hatipleri, şairleri, savaş aletleri ve hayvanları ile kendisine gelen heyet ve elçiler hakkındadır. Üçüncü bölümde yaratılış ve ahlâkındaki yüceliklerden, yeme içme ve giyim kuşamından, dördüncü bölümde mûcizeleri ve kendine has nitelikleriyle ümmetinin özelliklerinden, beşinci bölümde isrâ ve mi‘rac mûcizelerinden, altıncı bölümde yüksek şahsiyetine dair âyetlerden, yedinci bölümde ona sevgi beslemenin ve sünnetine sarılmanın gerekliliğinden, sekizinci bölümde tıbb-ı nebevî ile yaptığı rüya tabirlerinden ve geleceğe yönelik olarak verdiği haberlerden, dokuzuncu bölümde ibadet hayatından, onuncu bölümde vefatından, kabriyle mescidini ziyaret âdâbından ve onun âhiretteki yüce mevkiinden bahsedilir. Eser 261b varağında bitmiş olup 262a varağında fevaid var olup 262b varağı boştur. Eser ismi ve müellif ismi 262a varağında geçmektedir.
Rakabe Kaydı: Vardır.
Ferağ Kaydı: 261b varağında ferağ kaydı vardır.
DİA cilt: 24, sayfa: 583-584
Mürekkep Rengi: Siyah ve Kırmızıdır.
Yazmanın başlangıç satırları: بسم الله ...المقصد الخامس فی تخصیصه علیه الصلوة والسلام بخصایص المعراج والاسراء وتعیمه لعموم لطایف التکریم فی حضرة التقریب بالمکالمة والمشاهدة والآیات الکبری
Yazmanın bitiş satırları: واستفتحت مغالق المعاني بمفاتيح فتح الباري، واستخرجت من مطالب كنوز العلوم نفائس الدراري، حامدًا الله تعالى على ما أنعم وألهم وعلّم ما لم أكن أعلم مصلیا ...
Kondisyon: Eserin şirazesi dağılmış, dikişleri kopmuş, sırtı gövdeden ayrılmış, bazı varakları yırtılmış, formalar birbirinden ayrılmış, bazı varakları kâğıt yapıştırmak suretiyle tamir görmüştür. Eserin bazı varakları ve deffeleri kitap kurtlarının tahribatına maruz kalmıştır.
Diğer özellikler: Kastallânî’nin hac için gittiği Mekke’de, Muharrem 898’de (Kasım 1492) başlayıp yirmi ay sonra 15 Şâban 899 günü (21 Mayıs 1494) tamamladığı el-Mevâhibü’l-ledünniyye “maksad” adı verilen çeşitli alt başlıklara ayrılmış on ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Hz. Peygamber’in doğumundan vefatına kadar gelişen olaylar kronolojik sırayla ele alınır. İkinci bölüm Resûl-i Ekrem’in isimleri, çocukları, eşleri, akrabaları, hizmetçileri, kumandanları, elçileri, kâtipleri, mektupları, müezzinleri, hatipleri, şairleri, savaş aletleri ve hayvanları ile kendisine gelen heyet ve elçiler hakkındadır. Üçüncü bölümde yaratılış ve ahlâkındaki yüceliklerden, yeme içme ve giyim kuşamından, dördüncü bölümde mûcizeleri ve kendine has nitelikleriyle ümmetinin özelliklerinden, beşinci bölümde isrâ ve mi‘rac mûcizelerinden, altıncı bölümde yüksek şahsiyetine dair âyetlerden, yedinci bölümde ona sevgi beslemenin ve sünnetine sarılmanın gerekliliğinden, sekizinci bölümde tıbb-ı nebevî ile yaptığı rüya tabirlerinden ve geleceğe yönelik olarak verdiği haberlerden, dokuzuncu bölümde ibadet hayatından, onuncu bölümde vefatından, kabriyle mescidini ziyaret âdâbından ve onun âhiretteki yüce mevkiinden bahsedilir. Eser 261b varağında bitmiş olup 262a varağında fevaid var olup 262b varağı boştur. Eser ismi ve müellif ismi 262a varağında geçmektedir.
Rakabe Kaydı: Vardır.
Ferağ Kaydı: 261b varağında ferağ kaydı vardır.
DİA cilt: 24, sayfa: 583-584
Konu - Kişi Adı
Hz. Muhammed Peygamber 571-632 Biyografi
محمد رسول الله ٥٧١-٦٣٢ تراجم احوال
Muḥammad, Prophet, 571-632 Biograph
محمد رسول الله ٥٧١-٦٣٢ تراجم احوال
Muḥammad, Prophet, 571-632 Biograph
Konu - Konusal Terim
İslam dini __ Şemâil.
الدين الاسلامي __ الشمائل.
Islamic religion __ Şemâil.
الدين الاسلامي __ الشمائل.
Islamic religion __ Şemâil.
Müstensih
Hâcî Haremeyni’ş-şerifeyn Molla Şemseddîn b. Hâcî Muzaffer Hüseyin en-Nîsâbûrî.
حاجی حرامین شریفین ملا شمس الدین بن حاجی مظفر حسین النیسابوری.
حاجی حرامین شریفین ملا شمس الدین بن حاجی مظفر حسین النیسابوری.